A kormány számára kiemelt stratégiai cél volt az út megépítése, amelynek egyik előnye, hogy a termelési folyamatokhoz kapcsolódó szállítmányoknak nem kell Győr központján keresztülmenniük, miközben csökken a zaj- és légszennyezettség - mondta.
    
Felidézte, hogy amikor a kormány megalkotta az országos közlekedésfejlesztési stratégiáját, azt a célt tűzték ki, hogy hat év alatt 2500 milliárd forintból megújul az ország gyorsforgalmi úthálózata, és csaknem ezer kilométer út épül a versenyképesség megtartása érdekében.
    
Felidézte, hogy a keleti elkerülő ötlete már 2010-ben felmerült, amikor az Audival tárgyaltak az autóipari cég fejlődési lehetőségeiről, és megjegyezte, hogy a befektetők meggyőzése érdekében folyamatos fejlesztésekre van szükség. 

Átadták a Győrt keletről elkerülő út harmadik szakaszát
 



    
A miniszter rámutatott: fontos a versenyképes befektetői környezet megteremtése, a versenyképes munkaerő és infrastruktúra megléte. Ma Európában Magyarországon a legalacsonyabbak az adók, a munkanélküliség 3,8 százalékra csökkent 12,8 százalékról nyolc év alatt, a győri Széchenyi István Egyetem pedig a legfejlettebb autóipari technológiákra is képzi a hallgatókat - emelte ki.
    
Simon Róbert Balázs megyei jogú városok fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkár, fideszes országgyűlési képviselő, a megye fejlesztési biztosa elmondta, hogy a 13,4 kilométer hosszú út építése meghaladta a 25 milliárd forintot, amivel az elmúlt húsz év legnagyobb állami támogatású közúti beruházása valósult meg a térségben.
    
Hozzátette, hogy folyamatban van a megyeszékhelyet észak-nyugati irányból elkerülő út tervezése, amellyel a teherforgalom teljes mértékben elkerüli majd a várost. 
   

Átadták a Győrt keletről elkerülő út harmadik szakaszát
 

 

Pányta József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a keleti elkerülő harmadik ütemére 14,85 milliárd forintot fordítottak. Hátra van még a kerékpárút-építés és a növénytelepítés, de az autók már használhatják a kétszer egysávos utat. Ebben a szakaszban három felüljáró, három körforgalom, két kerékpáros átvezetést biztosító kerethíd épült, valamint egy új mosoni Duna-híd, amely 395 méter hosszú. Az úgynevezett kosárfüles acél ívhíd a hatodik legnagyobb híd Magyarországon. 
    
A 813-as út első, M1-es autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el. A második szakaszt, amely a Vonal úttól az 1-es útig tart, 2016 december óta lehet használni.
    
A harmadik szakasz kivitelezője az SHS Konzorcium, amelyet a Strabag Általános Építő Kft., a Hódút Kft. és a Strabag AG alkot.

Átadták a Győrt keletről elkerülő út harmadik szakaszát